2009. március 26., csütörtök

Mindenféle hordozók

Ez lehetett volna a címe a mai klubozásnak.

Kata elhozta a saját gyártmányú Mei Tai -ját.
Csilla hozott saját gyártmányú erszényt.
És megkötöttük a hordozókendőt.
Keresztezve kötöttük, s aztán bele fektettünk is és ültettünk is babát.
Csípőre is feltettük, oda is keresztezve. Csilla mutatott egy érdekes csípőre való kötést, majd kipróbálom, mert ott nem volt idom. :D
Hátra is felvettük babáinkat, de az nem keresztezett, nem tudom mi a neve, de majd képen megmutatom, ha Kinga és Kata (és akik még fotóztak) átküldik a képeket.

*Kata feltette a fotókat IDE :)

Minden nagyon vagány volt, kivéve, hogy Tibike milyen féltékeny... az valami rettenetes.
Aminek nem örült (érsd: hisztizett miatta):
1. ha a mi kendőnket (keggő, ahogy ő mondja) más próbálta
2. ha én más babáját kötöttem magamra.
3. ha nem őt hanem a babáját (az örökös angyal-hozta waldorf-babát :) ) kötöttem fel és nem őt.
4. ha a waldorf-babát kölcsön adtuk másnak. Mi kölcsönadtuk? Ha bárki rá merte tenni a kezét.
5. a végén már azt se nézte jó szemmel (ez enyhe kifejezés, mert tkp. visított!) ha más kendőjével más anyukára az ő gyerekét segítettem bekötni...

Na de ezeket leszámítva, remélem hasznos volt másoknak is ez a kendős klubozás, én csuda jól éreztem magam.

Megjegyzés:
elmondtuk a jó hordozó tulajdonságait, (békatartás, kényelem hordozónak-babának, stbstb amik mindenhonnan folynak) és elmondtuk, h milyen NE legyen egy hordozó, és külön kitértünk arra is, hogy kifele ne.

De képzeljétek: létezik Kolozsváron olyan ortopédorvos, aki az anyukának azt tanácsolja, hogy kenguruban (tehát nem kendő és nem az ilyen "népi" hordozók, hanem a "modern" kengururól van szó!) KIFELE fordítva hordja a gyereket, AZÉRT!!! hogy jól fejlődjön a csípője. Volt egy anyuka, akinek KÉT doki is ezt mondta. Persze a kenguru használati utasításán fel volt tüntetve, hogy 4 hónapos kor előtt nem szabad kifele tenni a gyereket, de a doki ennek ellenére ezt javasota. És az anyuka persze jóhiszeműen kifele hordja. És ezután is úgy fogja, mert a doinak inkább hisz, mint nekem. Én persze ezért nem haragszom rá... csak az idegesít, hogy ilyen dokijaink vannak. De az erősen!!!

Kedves olvasóim: ezennel megkérlek Benneteket, hogy ha Valaki ismer olyan weboldalt, ahol reklámozzák a kifele hordozást és annak egészségességét bizonygatják... nagyon kérlek, hogy linkeljétek be megjegyzésbe! (Én még egyetlen egyet sem láttam, de lehet, h nem kerestem eleget.)
Még belinkelek IDE egy blogot, az illető megszállott hordozómániás és textilpelenka mániás. Ne haragudjatok érte, én senkit nem akarok megsérteni, de a dokik szaktudását kétségbe volnni: hát miért ne?

És nem titkolom azt sem, hogy a dokik szaktudását sokáig nem vontam kétségbe! Sokáig abban a hiszemben éltem, hogy a dokik istenek és mi egyebet nem tehetünk, minthogy bólogatunk: igenis doktorúr!
S hogy miért változott meg a véleményem? Röviden csak annyit, hogy egészen biztos vagyok benne, hogy ha még mindig szorgalmasan bólogatnék, hogy "igenis doktorúr", akkor nem lenne gyermekem (mondjuk 1-2%, hogy talán mégis lenne...)

Szóval a doki is csak ember...
És persze elnézést kérek, senkit nem szeretnék megbántani. Az igazi, ügyes orvosokat különösképpen nem.
Na, jól elkaladoztam... Mindenesetre várom a linkeket a kifele hordozás dícsőítéséről!

Nincsenek megjegyzések :