2009. március 27., péntek

Még egy kicsit a hordozásról...

Bemutatom a kötési módszereimet, mert sokan kérdezik.
Persze a kendőben az a jó, hogy RENGETEG képpen lehet kötni, szerintem bárki megtalálhatja a számára legmegfelelőbbet, ha elég türelme van kísérletezni.

Én INNEN tanultam meg, hogy vegyem fel a gyereket a hátamra. Más módszerek is vannak, nekem ez vált be.
De kötni már nem így kötöm, innen csak a gyerek hátra"dobása" származik.
A kötés pedig EZ. Van, h kétszer is megcsavarom a kendőt a gyerek hátán-popsiján.


A csípőhordozást pedig INNEN vadásztam le. Saját tapasztalat, hogy nagyságrendekkel kényelmesebb, ha vigyázunk arra, hogy:
*amikor csípőn keresztezzük a kendő két szárát, akkor az elől levő szár kerüljön felül, (a videón a nő pont fordítva csinálja) és arra, hogy
*a kendő sehol se legyen megcsavarodva (neki hátul alaposan megcsavarodott.
Egyéb különbség, hogy az én kendőm sokkal hosszabb, ezért mikor kész a kötés, akkor még egyszer körbeviszem a derekam körül a kendő szárait és a baba popsija alatt vetek egy bogot rá.

A csípőhordozást nagyonnagyon szerettem, de tavaszra kinőttük, a fiam ugyanis elég magas, hosszú lábú és már fájt a combom attól, hogy minden egyes lépésnél kaptam egy jó kis rugást. (Az, hogy a nadrágaim örökké koszosak... az emiatt van. És ez így van ha idegeskedek miatta, ha nem :( )

Elől pedig a EZT a kötést használtam.

Megjegyzem még, hogy amíg a kendőm még elég új volt és eléggé "kemény" tartása volt az anayagnak, addig hosszában kettőbe tűrve hajtottam és úgy kötöttem. Ilyenkor az a jó, ha úgy kötjük, hogy a "nyílás" a nyakunk felé legyen. Ez a fentebb emlegetett keresztezett és csípő hordozásra érvényes, ugyanis amíg az ember eljut a hátonhordozásig, addig eleget mossa-használja-gyűri az anyagot, ahhoz, hogy akkormár jó "megérett" legyen.

(Fekvő, bölcső hordozást azért nem mutatok, mert a fiam 3 hónapos korában kaptuk a kendőt s akkor már biza ültettem... Tehát hiányzik a gyakorlat és itt csak a saját tapasztalatomról számolok be.)

Elmondom én is, hogy a kendőt biza meg kell tanulni hanszálni, kitartóan kell gyakorlatozni egy ideig. MEGÉRI!!!

Nagyon kíváncsi vagyok még a MEI TAI-ra és az erszényre (karikás kendőre) is, de Tibike ezeket kinőtte mieőtt eszembe jutott, h kipróbáljam az ilyensmit. Midnenesetre majd a következő gyereknél egyebeket is kikísérletezgetek.
(Leginkább az egyéb hordozókra és a textilpelenkára gondolok :D )

Nincsenek megjegyzések :