2009. október 21., szerda

Az ovi hozadékai

-Ezzel a bottal megütöm a rossz cigányt!


-Zoárdot bedobom a pisibe és otthagyom egyedül, h sírjon.


-Puskát csinálok, Anya!
-Mi az a puska, Tibikém?
-Úgy csinál, h puff-puff-puff.(meg is mutatja, h kell vele lőni)
-Mit csinálsz vele?
-Lövök, lelövöm a fiúcskákat!

1. rögeszmém, h a gyerek előtt ne osszuk a cigány, román, és egyáltalán semmilyen "fajta" emberek szidását. Egyébként nem szoktuk a háta mögött sem. Egyszer amikor valahol sorban álltam, egy rém-koszos roma gyerekkel vigyorogtak egymásnak, már majdnem ölelkeztek is. Legszívesebben a gyermekemet eltiltottam volna előle, de aztán sorrakerültünk és leléptünk. Szóval nem akarom én arra nevelni, h ez vagy az rossz ember.

2. ?????

3. A puska szót a mi házunkban soha nem hallotta, nem látta. TVnk nincsen, hogy véletlenül ott. Csak érteném, h miért olyan szórakoztató dolog másnak rosszat csinálni? Egy olyan gyermeknek, aki ilyent otthon (nagyszülőknél sem, máshol sem) nem lát. Vagy pont ezért?

Értem én, h nem lehet búrában nevelni a gyermeket... de hát... és ez még csak a kezdet :(

5 megjegyzés :

Névtelen írta...

Lilla egyszer ciganygyermekekkel csuszdazott a jatszoteren. Nem volt gond, csak egyszer megjegyezte, hogy budosek a gyerekek...

Bela írta...

Sajnos nalunk is osszeszedi a fiam a puska/pisztoly dolgot, pedig itthon sosem latta, meg csak kepen sem. Nem lehet buraban tartani az teny, de van 1001 jobb jatek egy 4 evesnek, mint az aggressziv jatekok; csak sajnos ez nem mindenkinek egyertelmu :(

Katóca írta...

Ne izgulj, ez a puska dolog, meg a bedobom a pisibe, lelövöm, megrúgom és társai hamar le fognak csengeni, hisz otthon nem nyer megerősítést. El lehet mondani azért neki, hogy mi nem így szoktuk. Sajnos a cigányozós dolog már nehezebb, mert azt még iszonyú sokat fogja hallani nem csak az oviban, de úton-útfélen. Én sem tudok kibékülni a ténnyel, hogy apósomék azzal "idomítják" a lányomat, hogy legyen jó, különben elviszi a cigány. Hiába szóltam, hogy nálunk ez nem elfogadható nevelési startégia... Én igyekszem a dolgokat helyre tenni, aztán vagy sikerül, vagy nem. De én a magamét maximálisan megeteszem. Meglátod, nem lesz vad gyerek, felnőtt Tibikéből, hiszen az otthoni hatások sokkal többet érnek, mint az ovi és egyéb. Bár látszólag nem mindig van így, s biza néha sírhatnéka lesz az ember lányának :(

T. Erika írta...

Szia, hát én kb. mostanáig örültem, h. Anna "kislányossága" nem csorbul az oviban, nem jön haza "pák-pákos" meg más fiúsnak vélt robbantós játékötletekkel, bár jóval több a fiú a csoportban mint a lány. De már késő öröm. Ugyanis történt, hogy kezd kialakulni az oviba-járás barátkozós köre, s hát inkább kisfiúkkal barátkozik. Ez nem is lenne gond, de a minap Tamásnak, (aki eddig annak rendje s módja szerint Anna-hatásnak köszönhetően autózás helyett inkább babázott, meg lányos dolgokat játszott), szóval Tamásnak épített kockából egy szép fegyvert, csak úgy ámultunk, milyen tökéletesre sikeredett a mű, s komoly csatakiáltásos lövöldözésbe kezdtek... szóval lányos-életforma bye-bye. Remélhetőleg nálunk is csak átmeneti-láz. Eddig valahogy sikerült Tamásnak is puskátlan, fegyvertelen fiú-életet élni. Most már sejtem, csak ovikezdésig... Ilyen az élet.
T. Erika

Unknown írta...

Most látom, hogy Béci nem írta a puskás dologhoz, hogy Andris is épít legoból, de ami érdekesebb, hogy a tavaly Andris a számára érthetetlen puf-puff-ot átalakította "pfsz-pfssz, lespricollak". Ezt nagyon bírtuk. Még most is néha a pisztollyal (is) locsol :D, én meg gonosz vagyok és nem javítom ki.
A másik óvodai hatás, hogy sokszor mondja, főleg Margónak, hogy "Buta vagy!" (ilyent mi soha nem mondtunk nekik). Margó számára ez értelmetlen volt, így átalakította érthetőbbé:"Boka vagy!", ezt olyan hangsúlyba mondta, ahogy Andristól hallotta. Most jön még egy poén, ezt hallva Andris úgy megsértődött, mint mi amikor a butás változatot hallanánk. "Nem vagyok boka""boka vagy!""nem vagyok boka"...stb, míg annyira felhúzodott Margóra, hogy meglökte, megütötte, vagy ilyesmi. Amikor leszidtuk, hogy ilyet ne csináljon akkor könnyekkel a szemében azt válaszolta:"azt mondta, hogy boka vagyok".:)