2010. december 23., csütörtök

Karácsonyi készülődés

Hát mi tagadás, álltam már jobban készülődés ügyben. Hát csoda-e? Inkább az a csoda, h ennyire is állok.

Adventi koszorút szerettem volna készíteni Pontosabban venni egy "üreset" és feldíszíteni. Azon kaptam magam, h Advent 3dik vasárnapja van és még nincsen meg a koszorú. AKkor eldöntöttem, h az idén nem is lesz.

Az adventi naptárral hasonlóan jártam. Valami mézespogácsás dologt szerettem volna, egyszercsak december 10 is el volt múlva, gonodltam, hogy mostmár nem érdemes...

No, de mézest sütöttem végülis.
Felét megsütöttem egy éjszaka, kölcsön-formákkal: autó, busz, mozdony, vagon... ezeket az angyal fogja a fára aggatni, mert odaadtam neki ;)
Másik felét Tibikével együtt sütöttük. Hát neki nagy buli volt. Úgy nézett ki a gyerek, mint egy pék. Szórtam a lisztet, h sirítsem ki a tésztát, felugrott: én is teszek lisztet, azzal egy fél marék lisztet, puff, kidobott az asztal közepére. Majd a kisirített tésztát eszeveszett tempóban szaggatta midnenféle formákkal. Közzben folyamatosan dumált: most hóembelt vágok, anya, most angyalt, most kalácsonyfát.
Persze nem tudtam meggyőzni, h a tészta szélébe szaggasso, így rengetegszer újra kellett nyújtani...
De lényeg, h Neki nagy buli volt.
A sütés végén a gyereket egyenesen a fürdőkádba kellett tuszkolni, a ruháit pedig a szennyesbe. :))
(Imádságaimban türelmet fogok kérni az ilyen alkalmakra, mert nagy koncentrálást igényel, h ne szidja az ember a gyerekét: ne koszold össze magad, a konyhát, stbstb...
Mert ugyebár ezért csináljuk, szóval: igen, fiam, eresszed! Kit érdekel, hogy néz ki a konyha, vagy a ruhád? Buli van!!! Az én gyermekkoromból is ezekre a készülődésekre emlékszem. Medgyesen, Martonosban. (Asszem Sároson nem karácsonyoztunk akkoriban.))

Az ajándékokat beszerezgettük, már listát kell írjak lassan, h mit hová dugtam :)))

Immár várjuk az angyalt holnapra, és ha nem készülnénk utána elutazni, akkor nagyszerű lenne, de még a pakoláson is járnia kell az agyamnak... De nembaj, olyan jó lesz :)

+1 Tibike-beköpés:
Az oviban rengeteg karácsonyi dalt megtanultak. Itthon énekelgette őket, s ugye több énekben is szó van Jézusról.
-Tibikém, ki Jézus? Tudod-e?
Errefel rámnéz nagy csodálkozva:
-Te nem tudod, Anya? Jézus egy kicsi baba. Ott van az óvodában!

Nincsenek megjegyzések :