2010. szeptember 20., hétfő

Ovi 3 - az első hét

Tibikém kicsit ellágyulva lépett ki az ajtón. Amikor puszit adtam, enyhén legörbült a szája, de nem kezdett sírni. Apa vitte át, ugyanis tavalyi tapasztalatunk alapján Apától könnyebb az elválás. Kicsit elbújt Apa mögé, de aztán kezet fogott az óvonénivel és rögtön leült játszani azzal a nagy autóval, amelyiknek "fele pilos és fele fából van" (ezt Ő mesélte így).

Délben fél1-kor, az ebéd után mentem érte. Nagyon-nagyon várhatott, éreztem ezt abból, ahogy odaszaladt, ahogy megölelt, puszit is kaptam, anélkül, h kértem volna! Mondta óvonéni, h nem volt sírás, de a gyerek csendes, nem beszélget senkivel, bent egyedül elautózgatott, kint egyedül ült egy padon és a többieket figyelte.
Hazajöttünk és... rögtön telepisikálta a bilit! Egyből tudtam: ez a nyári csel! Tartogatta! Kérdeztem is, h pisikált-e az oviban, de hősiesen és büszkén kijelentette, h nem kellett!

Kedden vidáman szökkelt ki az ajtón, alig tudtam megpuszilni.
Fél1-kor kiderült, h kicsit sírt, de csak együttérzésből, mert mások is sírtak. Itthon persze nekem azt mondta, h ő nem sírt, csak Áron sírt. És, hogy neki a barátja a sárgablúzos fiúcska, akinek a nevét nem tudja, de vele autózott.
Megint ugyanaz, s egyébként egész héten ugyanaz: bent eljátszik, többnyire egyedül, mindenki mást lefigyel. Kint az udvaron viszont egyedül üldögél egy padon, onnan figyelőzik.
Ja és otthon megint telibili - megint "nem kellett" pisikálni.

Szerdán reggel kicsit sírt itthon az ölömben, h ő inkább velem szeretne lenni, mintsem az oviban, de inkább csak prünnyögésnek nevezném a dolgot, nem sírásnak. Apával viszont már minden rendben volt, simán ottmaradt. Kézfogás ovónénikkel, stb.
Apával megnézték, h hol a wc, hogy ha érzi, h jön a pisika, akkor gyorsan oda menjen...
Délben bepisikálva találom! Itthon bevallotta, h ebéd közben szalad be a pisika és "anya! amikor felálltam, akkol gyolsan benyomtam a széket, h ne lássa meg senki!" (szegénykém, micsoda kínban lehetett... sajnáltam nagyon).

Csütörtökön is beszaladt a pisika. Megyek érte, hát messziről látom, h az a cucc van rajta, amit én nem rá adtam, hanem a zsákocskába tettem. Elmesélte, h beszaladt a pisika és az óvonéni segített átöltözni.

Pénteken reggel, indulás előtt vidám volt a gyerek. És én is. Nem szidtuk meg a pisikálási nehézségekért, de minden nap egyszer elmondtam, h szeretném, ha belepisikálna a wc-be. Próbálkozott, hogy vigyük el a bilit az óvodába, meg, h tegyünk pelenkát, és úgy megy. De az óvonéni tanácsára még próbálkoztunk "szépszóval".
Nos, pénteken reggel, a derűs hangulatban kérdezem:
-Tibikém! Ha érzed, h jön a pisika, hová fogsz pisikálni?
Vigyorog, vigyorog, halogatja a választ, aztán kiböki nagy huncutul:
-Abba a kicsi wc-be fogok, Anya, hogy múljon el a szomolúságod!

Mi tagadás: meghatódtam.
És péntek délben azzal várt, hogy "ANYAAAAAAAAAA!!!!!!!!!! Ma kétszel pisikáltam abba a kicsi wc-be!"


De ez a pisikálás csak többedrendű probléma.
Amin erősen csodálkoztam, hogy minden nap rengeteg mesélnivalója van az oviról. A tavaly ti. soha semmit nem mondott, még ha kérdeztük sem. Most kérdezés nélkül nyomja a szöveget, meséli, h micsoda autók vannak, tányérok, kályha, babakocsi, stbstb.

De amikor a legnagyobb boldogság kiül az arcára, az mindig az éneklésről szól.
Első nap: "ANYAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!! azt énekelte a óvonéni, hogy világok vagyunk. Mindenki megmondta, h milyen világ. Én azt mondtam, h kald. De nem is kald, anya, hanem inkább labdavilág!" - és ehhez jót nevetett, h micsoda poénosat mondott :D

Másik nap "ma is énekelt a óvonéni. Ma azt énekelte, h gyümölcsöt öltetünk! Én paladicsomot ültettem!" - Kár, h nem lehet leírni a boldogságot, ami ilyenkor kiül a kicsi arcocskájára, h ő paradicsom lehetett abban az énekben (amiből egyébként én totál semmit sem értek :)) )

Aztán még volt egy hasonló gyümölcs-ültetős nap, amikor "én banánt ültettem!"

"Ma az énekelte a ovónéni, hogy mindenkinek a tenyeléből kibújt egy háziállat! Én azt mondtam, h a tehén bújt elő". Még mindig ugyanaz a lelkesedés, ugynaz a boldogság.

Pénteken: "megint világok voltunk a énekben. Én voltam a pilos tulipán. Anya! PILOS!!!"


El is döntöttem, h megkérdem az óvonénitől, h milyen énekekről van itt szó? :) Mindenesetre Tibikének NAGYON tetszik :)


Az étkezésről:
mondtuk előre, h ez olyan óvoda, ahol esznek is a gyerekek. Reggeliznek és ebédelnek is. Tibike megmondta jó előre és utána többször is, hogy ő nem fog egyedül enni! Gondolom, h ez volt a zsarolás, h nehogy oda merjük vinni. Ehhez képest ő az egyike azoknak, aki mindent megeszik. Ráadásul egyedül!

Sőt: itthon a kajáról midnen nap külön lelkendezés van. Hogy milyen finom volt!

Az egyedüli amit nem evett meg: kedden a húst. "Tartsa fel a kezét aki nem kér húst". És Tibike olyan bükszén mesélte itthon, h ő feltartotta a kezét és neki nem adtak húst és ő csak pirét evett... hogy szentül meg voltam győződve, h félreértett valamit. De nem, kiderült, h nagyonis jól értette a dolgot.
Az az érzésem, hogy az volt benne az élvezet, h ő dönthetett. Hogy kifejthette a véleményét és azt figyelembe vették.
Aztán megbeszéltük, h máskor kérjen húst is. És azután kért is :)


Most ennyi midnen jutott eszembe, remélem nem hagytam ki semmi fontosat. Izgalommal várjuk a második hét alakulását...
és a Hugica érkezését. :)
Közben beléptem a 39-dik hétbe, tehát már komolyan elkezdődött a visszaszámlálás :)

3 megjegyzés :

Betti_ca írta...

Köszönöm, hogy ezt leírtad! Annyira jó érzés volt olvasni, hogy Tibike mennyire megszerette az új ovit.
Kétség sem fér hozzá, hogy kell neki a társaság, még akkor is ha egyenlőre kívülállóként szemléli társait. Biztos vagyok benne, hogy ha eljön az ideje, akkor ő is a többiekkel fog játszani. Ő ilyen ;)

Az ismerősök beszólásaival, tanácsaival pedig ne foglalkozz! A bilizéssel is jutottatok valamire, erőltetés nélkül, sztem az ovival kapcsolatban is jól fogtok dönteni! Ha ott marad aludni, akkor ott marad, ha nem akkor nem. Lehet, meg kellene neki adni a döntés lehetőségét? :)

Ildikó írta...

, , nagyon aranyos Tibik, Pisilés, bepisilés gondokat nem egy anyukától hallottam az oviba, de látod elmúlt,
Zsombikám is lassan szokja első év az oviba, sokat tanul, kérdezgetem, de most olyan fázisban van ,h mindent tagad, stb. ha kérdezem játszottál, azt mondja nem, stb.

Névtelen írta...

Szia!

Annyira jó olvasni a soraid, édes lehet Tibike ahogy élvezettel mesél az oviról. Örülök,hogy jól alakulnak a dolgok!

Hugica érkezését már várjuk, sokat gondolok rád! Gyors, könnyű szülést!!!

Kincs