2010. június 5., szombat

A kenyérreceptem

Biztos szóltam már a kenyérsütő gépemről.

Ezt csak így magamnak leirogatom, nehogy elfejetsem, mostanában ezt sütöm.

Tudni kell, hogy adtak a sütövel egy pohárkát, amivel 3 és fél pohár lisztet kell mérni (520 gr. Első 2 alkalommal kimértem a mérlegen is, meggyőzödtem, h mennyi is annyi s azóta elő sem veszem a mérleget.
Adtak még 2 műanyag kanálkát, egy kisebb, egy nagyobb...

Akkor az eddigi kedvenc kenyerem:

  • 310 ml víz
  • kis kanálka só (Csannának szoktam sótalant sütni, ha errefelé jön)
  • nagy kanál cukor (a füzetke 2,5 kanál cukkert ír, de nem kell annyi. Sőt egyszer ki kéne próbáljam totál cukor nélkül)
  • 8 gr vaj (hát szemre, egy kockácska, de ez néha kimarad. S mivel Laca tejmentes diétán volt még, hát a vajat és tejport addig, míg itt voltak, egyszerűen kihagytuk s kész)

    Akkor jön a 3 és fél pohár liszt, ami legújabban így oszlik:
  • 1 pohár rozsliszt,
  • 1 pohár teljes kiőrlésű búzaliszt,
  • maradék 1,5 pohár kenyérlizt (650-es).

    Végül
  • 2 nagyobbikkanál tejpor,
  • magok: lenmag, tökmag és napraforgómag közül 2. Valamelyik 2. Így tetszik :D

    És minden recept száraz élesztőt ír, de rájöttem, h igazuk van azoknak, akik frissélesztő pártiak. Sokkal finomabb friss élesztővel!

  • A 25 gr-os kockának fele jár egy kenyérbe!


Akkor bekapcs, és a fehérliszt programra állítom, lehet, h ki kéne próbáljam mi lesz, ha TK lisztes programra tenném?


Éppen vadásztam a netről más recepteket: pityókás, jaurtos, stb, lassan kéne újítsak valamit :)

Nincsenek megjegyzések :