2010. április 15., csütörtök

Csicseriborsó

Azt sem tudtam jó ideig, h mi az, eszik-e v isszák? Gondoltam, h ha borsó, akkor hüvelyes növénykének kéne lennie :) Kiderült: az! ;)

Az Életfa életmód-fórumán szóbajött és elhatároztam, h kipróbálom. Főleg, h a román nevét is megtudtam, s így meg tudtam vásárolni különösebb kézzel-lábbal való magyarázkodás nélkül :D


A csicseriborsó krémet szerettem volna előszöris kipróbálni, amely receptje M. E. fórumtársunktól származik. Így sikerült:

Hozzávalók:

  • 1,5 csésze főtt csicseriborsó -----> én kimértem a másfél csészét és mire megázott+ megfőtt, arra 4 csészényi lett belőle, v még több...
  • 1/4 csésze szezámmag (amit előzőleg kissé megpörköltünk úgy, hogy világos maradjon a színe és ledaráltunk porrá) -----> ez sikerült, de jobb hijján mákdarálóval nyomtam le, ezt jól vitte a mákdarálóm, nem mint a napraforgómagot, amiről azt hittem, h sosem lesz meg.
  • 1/4 csésze porrá darált napraforgómag -----> ezt ejsze nem éppen a mákdarálóra találták ki, de valahogy meglett.
  • apróra vágott hagyma -----> ez kimaradt, mert későre olvastam végig az elkészítési módot.
  • ízles szerint kevés fokhagyma
  • kevés tengeri ------> rendes parajdi sóbányai só
  • 2 sárgarépa -----> nagy későn rájöttem, h nincsen itthon egy szál murok sem... tehát ez kimaradt.


A csicserit reggel fél8kor beáztattam, majd du. 4-kor új, tiszta vizet kapott és főtt benne 3 órát.
Kevés vízben megpároljuk a hagymát, és sargarépat, majd pépesítjuk a jól megfőtt borsóval.
Na, ez kimaradt. Én csak másfél csésze főtt borsót pépesítettem, a saját levével hígítva, mert anélkül nem vitte a botmixerem. Fokhagymát tettem bele, két cikket. :)
Ha kissé kihűlt, hozzáadjuk a többi dolgot. A lényeg, hogy jó pépes legyen és ha túl vastag, lehet még vízzel hígítani ízles szerint.
Én a saját levével higítottam, amiben főtt, azzal.

Nekem abszolút ízlett. Kenyérre kentem, ettem hozzá retket, zöldhagymát és friss házi juhsajtot, (ami nem éppen zsírszegény, de ffiinnoomm!! :D:D:D )
Tibi meg csak annyit mondott, h "hááááát". Aztán azt, h "azért nem egy vinette". De azért eszeget belőle, úgy látom. :))


A probléma ott merült fel, h egy csomó jóóól megfőtt csicseriborsóm megmaradt. Szétnéztem a neten, elolvastam vagy 5-6 csicseriborsó leves receptet, s akkor kombináltam, szerencsére roppant finom leves lett belőle. (Férj még nem kóstolta... de sztem fog neki ízleni...)

Szóval: 3 krumplit meghámoztam, felvágtam kockára, odatettem főni sós vízben. Aztán beletettem 2 cikk apróra vágott fokhagymát, 1 fej apróra vágott sárga hagymát (amit a MO-iak vörösnek látnak... de erről már volt szó, azért ismételgetem, mert élvezem...). Belenyomtam egy teáskanál szárított leostyán levelet, s szerencsére eszembe jutott a Csanna-féle ételízesítő.

Semmilyen vegetát és egyéb gyanús dolgokat nem használok a főzéshez, csak ezt a Csanna-féle "reszeléket". Meg is kéne írjam a receptjét egy szép napon, ha időm lesz. Az a lényeg, h Csanna ősszel összeszed egy halom zöldéget: murok, petrezselyem, zeller, paprika, hagyma, zöld lapik és még ki tudja mik vannak benne és besózza és ennyi. Ebből teszünk a levesekbe, ételekbe, mindent megfinomít.

S amikor ez a dolog összefőtt, akkor belenyomtam a tegnapfőtt csicseriborsót levestől, mindenestől, ami megvolt.

Nos, ez az a roppant finom leves, egy kiskanál tejfölet tettem még a tányérba, fogyasztása előtt. Finom is, laktatós is, abszolút meg vagyok vele elégedve. Annyira, h már most tudom, h még főzök majd ilyent :D


Roppant élvezem az ujdonságok kipróbálását, így a diéta sem olyan szörnyű. Sőt: laza!
A hajdina pl. roppant finom és rengeteg féle képpen elkészíthető.
Még köles leskelődik a kamrámban, az a következő kipróbálnivaló :)

2 megjegyzés :

Freemam írta...

"tejfölet"

Imádom az ízes szavadjárását, még akkor is, ha fogalmam sincs, mi az a lapik példul!

Andris írta...

Zöld lapi = zöld levél