2008. október 5., vasárnap

Kipróbálom a konyhatündérkedést

A napokban nagyon rámjött a főzőcskézhetnék. A multkori szilvás süti csak a kezdet volt, azóta sokmindent készítettem. Többek között kipróbáltam Gumimamszli paprikás- sajtos csigáját.
Tanulságok:
1. több só kell bele, mint egy teáskanál a tésztába és egy a töltelékbe!
2. többet kell sütni (vagy nem hevítettem jól ki előtte a lert, vagy a rácsot kellett volna lennebb tennem, nemtom, mindenesetre még egy picirit sülhetett volna)

Az enyém így nézett ki:


A tegnap csorbát főztem, aminek a jellegzetessége: életem legeslegelső román levese! Nagyonagyon finom lett!

Íme itt a recept, ha valaki "románul" akar főzni:
A húst egy köbcentis kockákra vágjuk és odatesszük főni sós vízbe. Amikor majdnem készen van, hozzáadjuk az apróra vágott zöldségeket. Ezt nagyon lehet variálni, az enyémben ezek vannak: murok, petrezselyem, zeller, karalábé (ezt egészben főztem bele, az íz miatt. Nem vágtam kockára, mert igen fásnak tűnt.), káposzta. És amitől csorba lesz a csorba: paprika és hagyma! Tettem bele még karfiolt és egy kis krumplit.
Amikor minden megfőtt, akkor következik az ízesítés: kell bele egy csomó petrezselyemzöld, zellerlapi, kapor és leostyán, végül egy "bors magic" nevű fűszerkeverékből egy kiskanálnyi.

Majd tálaláskor mindenki tesz a saját tányérjába tejfölet is, ízlés szerint! (Az elvetemültek csípőspaprika darabkákat is szoktak.)

És a mai reggeli az majonézes karfiol volt, szerintem ehhez nem kell sem recept, sem magyarázat. Azzal dobtam fel, hogy apró paradicsomkákba töltöttem :) . ezt ritkán csinálom, de most igazán tündérkedhetnék vagyok. Csak azt sajnálom, h elfelejtettem lefotózni őket, mielőtt felzabáltuk volna. :(

Ígérem minden kaját nem írok meg, végülis nem gasztro-blog ez, de ami számomra valamiért érdekes, azokat midnenképpen.

Nincsenek megjegyzések :