2015. március 10., kedd

Firtos várának legendája - ahogy nekünk mesélte Nagymama



Nagymamám szerint a Firtos várában lakott... ugye a vár ura, meg a mittudomhány (talán 7?) fia. S akkor öregedett az az úr (király??) s elindul a fiaival, hogy kiossza a földjeit nekik.
 
Az első fiú kapzsi volt, és alig indultak el, azt mondta "Én lakom i
tt", azon a helyen lett Énlaka.

 
Aztán továbbmentek, s a következő fiúnak monda, hogy: "E tiéd" és ott lett Etéd.

 
"Mart alatt a tied", és ott lett Martonos.


(A képet egyszerűen elloptam, innen http://csedoattila.blogspot.ro/2013/12/firtosmartonos.html
Pedig én is lefotózhattam volna....)

 
És tovább mentek a fiúk az apjukkal...
"Nem szép hely, de megélhetéshez jó kis(küs) mód". Azon a helyen van ma Küsmőd.

 
"Hát Te nem szólsz, fiam?" - "Szólok ma!" - válaszolta a fiú és ott lett Szolokma.

 
S a legkisebbtől kérdezte végül, hogy "Hát te nem vagy elégedetlen?", "Adj, ha akarsz, Apám", és azon a helyen van ma Atyha.

 
És lehet, h valamiket kihagytam, nem tudom. Mintha 7 fiú lett volna, de most ennyi jutott az eszembe.


Nincsenek megjegyzések :