2012. augusztus 7., kedd

A zakuszka

Tegnap kijelentettem, h ha Hugi nem születik meg éjszaka/hajnalban, akkor ma reggel megyak a piacra és veszem meg a zakuszkának valót.

Olyan zakuszkát, amit mi ismerünk, nem akartam. Azt úgyis fogunk kapni a nagymamáktól. Akkor már legyen valami másfajta. És Dulmina receptjét néztem ki, hiszen Dulmina receptjei megbízhatóak: elkészíthető, olyan, amilyennek ígéri, nem lehet elrontani és még finom is!

Alaposan átgondoltam, h jobb lesz, ha csak fél adagot veszek, hiszen annyi zöldséget megpucolni, és felvágni, mert sajnos nincsen húsőrlőm... És az edényem is akkora, hogy nem tutti, h belefér az egész... Nos, eljött Emőke, segíteni. (Köszi, Emőke!)

Elkészítettük, a vinetás változatot, nem a fuszulykásat :D

Lett belőle 8 üvegecskével. Pontosabban majdnem 9-cel, de mivel a 9-dk nem telt meg egészen, eldöntöttem, h azt megesszük és kész...


Nem gondoltam, h életem első zakuszkáját 39+5 -dik napon fogom elkészíteni. De lám, így is lehet :)


Megjegyzések:
-csillagtököt és cukkinit tettem bele. Sajnos a csillagtököt kockáztam, mire rájöttem, h reszelni is lehetne. A cukkini már reszelve került be. És - noha jól megfőtt - a csillagtök-kockák nem főttek eléggé szét.
-ugyanúgy a paradicsomkockák is kissé nagy darabokban maradtak meg.

Következtetés: jövőre beszerzek egy húsőrlőt. Vennék egy konyhai robotgépet, csak az a baj, h egy egyszerűbb 300 lej körül van és egy húsdarálóval is rendelkező már vagy 8-900 lej. S ha vennék 300 lejért egy kisebbecskét, és egy kézi darálót mondjuk 60 lej körül, akkor is fele pénzből kijönnék. Viszont az elektronikus daráló nagyszerű olyankor, amikor nagy taliga sajtot, nagy adag zakuszkánakvalót, stb... kell leőrőlni. Nem mindegy, h az ember néhány óra v néhány perc alatt végez...
No, ezen még gondolkodok :)

1 megjegyzés :

Mona írta...

és azóta??????

Drukkkkkkkkkkkkkk


Remélem azóta már osztódtál szívem!