2012. március 31., szombat

Testvérek száma...

Egy szép, nyugis szombat este Apa elvitte Jutkát lefektetni, mert álmosabb volt, mint éhes. Tibikével ketten maradtunk a konyhában, a vacsora utolsó falatjainál tartottunk már és közben beszélgettünk.

-Te Anya! Én azt szeretném, h három testvérem legyen.
-Melyik hátom, Te?
-Hát Jutka, aki a pocakodban van és még egy.
-S hát miért legyen annyi?
-Hogy ne férjünk a Volvoban!

(Kicsit meglepődtem, de vettem a lapot és folyt tovább a beszélgetés.)

-Akkor milyen autót vegyünk?
-Hát egy Sharant.
-Az hét személyes.
-És ha abban sem férünk?
-Akkor mit vegyünk?
-Hát egy Vivarot.
-Jó.
-És ha még születik egy gyerekünk, akkor egy egész nagy buszt kell vegyünk!
-Hát akkor igen.
-De anya, ha annyi gyerekünk születik ahány hely van a buszban s még egyel több, akkor mit csinálunk?
-Hát akkor villamost veszünk!

Ekkorra már elég iazgatott lett a gyerek, szeme ragyogott, hangja hangosodott és egyre lelkesedett!
-De ha már abba sem férünk, anya, akkor gyalog kell menjünk!
-Hát akkor igen.
-És akkor az emberek mondanák az utcán: "né mennyi gyermeket visznek! né mennyi gyermeket visznek"!

S közben nagyon jól szórakozott a gyerek, hogy micsoda jó dolgot talált ki. :)

Akkor feltettem a fogas kérdést:
-De te Tibike, ha annyian lennénk, akkor hol aludnánk? Nincs is annyi ágyunk!
-Hát szivacsokat tennénk a földre, még  a földön is aludnánk!
-És akkor én hol aludnék? Mert mindenki mondaná: "én anyával alszom! én anyával alszom!"
-Hát tudod, én lennék a legnagyobb és én is kiabálnék: "én alszom anyával!"

Akkor a gyerek variálta tovább:
-De Anya! Nem férnénk a fürdőkádban! Egyesével kéne fürödjünk! Először én, azután Jutka. De Jutkának apa más vizet kéne fogjon, mert én annyit fürödnék, míg a víz egészen kihűlne!
-Már reggeli után neki kéne fogjunk a fürösztésnek, h estig minden gyermeket megfürösszünk!

...na így folyt a szombat esti beszélgetés :)

Nincsenek megjegyzések :