2010. január 25., hétfő

Ki érti ezt?

Ez a bejegyzés a pelenkáról és leszokásáról szól, aki úgy érzi, az ne olvassa tovább.
(Én szóltam!)

Vannak olyanok, akik már akkor apropoztak a bilivel kapcsolatosan, amikor a fiam még egy éves sem volt. Én pedig nagy büszkén odavágtam, hogy én liceumistákat tanítok és IX. osztályban egy sem jött pelenkásan, ergo: egyszer csak leszokik.

De amikor nagyképűen ezzel replikáztam, nem gondoltam, hogy ide jutunk. Tibike most elmúlt 2 éves és 9 hós és esze ágában sincsen pelenkán kívül egyebet használni. Ja, dehogynem: ha nem adunk rá pelenkát, akkor odaereszti akárhová...

Kérdeztem barátnőktől/ismerősöktől, hogy náluk miféle praktikák váltak be?

Az elsőt, azt a Marasti-negyedi játszótéren tanácsolták: Amikor a ProTV-n elkezdenek reklámozni, akkor az minimum 20 percet fog tartani. Ültessem a gyereket a TV elé bilire és mire lejárnak a reklámok, addig meglesz az eredmény, a gyerek pedig közben tátott szájjal fogja bámulni a TV-t, és nem fog elmászni.

Hááát, ezt a módszert nem csak azért nem próbáltam ki, mert nincsen TVnk...


Aztán voltak egészen jó ötletek is.

Egyik, h lessem ki, h mikor kakál, és órát lesve próbáljam meg kifogni. Háát vajon ténleg léteznek olyan babák akik ugyanabban az időpontban? :-o
A mi fiúnk nem ilyen! Ő ma reggel, holnap délutn 4kor, holnapután éppen az oviban... Egyszerűen nem kiszámítható és kész.

Volt egy idő, amikor úgy tűnt, h beállt a dolog reggelre, ébredés utánra. El is határoztuk, h wc-zés lesz reggel és kész. Kétszer sikerült a dolog, harmadszor már üvöltött, h ő nem ül a wc-re és negyedik naptól ismét összezvarosott a menetrend.

Másik tanács, hogy a gyerek választhasson, hogy wc-re ül-e vagy bilire? Tibike válasza egyszerű: egyikre se. Pelenkát kér!

Nyáron, akkor 2 éves és 4-5 hós volt öt egész hetet járt bugyikában Sároson, az udvaron. Hát párszor akart állva pisikálni, mint ahogy a bácsiktól látta, de 2nél többször már nem tűnt érdekesnek. Ugyanolyan nyugisan ereszt midnent bugyiba is, mint pelenkába.

Ha mostanában meg akarom győzni, hogy ne tegyünk pelenkát, akkor kétségbeesetten hisztizik, h pelenkát kér. "Pelenkát kélek szépen!"


Hááát, hogy hová alakulunk azt nem tudom, egyik klubos csaj mesélte, hogy az ő fia 3 és fél éves volt, amikor abbaagyta a pelusozást... Hmmm...

Van itthon két Monapel pelus és egy külső. Néha ráadom, de inkább csak ráadnám, de már tudja, h az nem egy kényelmes cucc és üvölt, h nem azt kéri, rendes pelenkát kér!


Szóval nem tudom hogy lesz, elkezdtem kétségbe esni, és nem utolsó sorban rééémesen unni a pelenkázást. :(

Azért IX. osztályig remélem kimarad :(

7 megjegyzés :

Anyoooka írta...

Ne keseredj el! Az én lányom is jóval elmúlt már 3 éves, oviba járt, de a kakit csak és kizárólag itthon, pelusba volt hajlandó elengedni - és egyedül a szobájában a játékos polca előtt. Mindig "hazahozta". Pedig a pisi akkor már réges régen bilibe vagy a wc-be ment, de a kakit nem akarta.
Aztán egyik pillanatról a másikra ő maga kérte hogy vegyem le róla a pelust és inkább a bilit kéri.
Én is teljesen kétségbe voltam esve hogy úgy marad a gyerekem...
Szerintem ne erőltesd, mert csak rosszabb lesz, hagyd, hogy a pici agya megérjen a szobatisztaságra! És kitartás Neked!

Norka írta...

Rékám!

Bogi 3 éves kora előtt 2 hónappal lett szobatiszta, úgy, hogy 2 nap alatt. Előtte csinálhattam bármit, a fejem tetejére állhattam, csokikkal matricákkal vesztegettem stb, semmi nem ért semmit.
Egyszer csak átáll az agyuk.
A fiúknál ez később következik be.

Én utólag már nem sajnálom, hogy nem volt abban az élményben részem, hogy kicsorgott pisiket, kakikat mostam meg törölgettem fel mindenhonnan. Mert sok bilireszoktatós anyuka ezt csinálja hónapokig...

Freemam írta...

Totál egyetértek az előttem szóló és tapasztaltabb anyukkal!
Hagyd békén!
Hidd el, fog szólni. Rémes, unalmas, sőőőőt, lassan már undormányos is, de meg fog rá érni, de a maga ütemében, nem érdekli te mit akarsz!

Pelust, hát pelust!

Azért tessék szépen beszámolni majd a dolgokról jó?

reka írta...

Köszi, lányok, a hozzászólásokat, a biztatást, remélem egyszer tényleg kimarad, mert ez már írtó unalmas...
Megpróbálok kitartani. :)

Névtelen írta...

A mi esetünket ismered, hisz mögöttetek járunk valamennyivel. Énis próbáltam ráhajtani, kifolyt pisiket, kakikat pucoltam kitartóan, mert azt hittem egyszercsak megunja, s a bilibe vagy a vécébe akarja. Mert vártuk a másik kettőt, s nem hiányzott a három gyerek egyszerre való pelenkázása. Hiányzot-nem hiányzott, ezt tesszük, s most már türelmesen várjuk, hogy legyen másképp is... Közben ér egy-két kellemes meglepetés, no meg kudarcok, de a pelenkák is szépen fogynak.
Ildi

Bettica írta...

Sajnos nem tudok Neked tanácsot adni, mindössze elolvasom mások észrevételeit, amiket megosztanak Veled. Remélem én is tudok majd belőle tanulni, ha odáig jutunk, hogy napi téma lesz a bilizés ;)
Kitartás, csak nem lesz pelenkásan iskolás :D

Egyébként pedig Neked is küldeném itt ezt:
http://bettica.freeblog.hu/archives/2010/01/31/Eletem_elso_online_dija/

Puszi

(Mi az ellenőrző szavam???? bilis :D :D)

Vass Lehel írta...

Haho Iszlay kisasszonysag, hat mit kepzel maga, hogy mostanaban nem is latogatoja a becses blogomnak, Csak ugy lelepik egyszeruen neman, fakepnel hagysz?
SZerencsere megint azzal kezdtem az evet, hogy elhoztam egy kulondijat egy rangosnak mondhato fotopalyazatrol Pestrol. 3856 fotobol esett ra a valasztas az egyik fotomra amely kierdemelte a kulondijat,szerencsere. Amugy en is felvettelek a bloglistamba es a Barni gyerelkte is Bereckit. na minden jot.
Lehel Batyo